سرخط خبرها

ضرورت هزینه مند شدن هتک حرمت قرآن

  • کد خبر: ۱۷۵۵۰۸
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
ضرورت هزینه مند شدن هتک حرمت قرآن
ماجرای اخیر هتک حرمت قرآن کریم در سوئد که قبلا هم اتفاق افتاده  یا موارد مشابهی که نسبت به کتب آسمانی وجود داشته، عمدتا با هدایت و تصمیم گیری سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد.

ماجرای اخیر هتک حرمت قرآن کریم در سوئد که قبلا هم اتفاق افتاده  یا موارد مشابهی که نسبت به کتب آسمانی وجود داشته، عمدتا با هدایت و تصمیم گیری سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد و این کشور‌ها وقتی که دچار بحران‌های داخلی شده و در مقابل این بحران‌های داخلی، منطقه‌ای یا بین المللی ناتوان می‌شوند، تلاش می‌کنند که این ضعف را فرافکنی کنند و این هزینه را بر عهده دیگرکشور‌ها بیندازند یا به تعبیری با القا و دورکردن آن بحران از خودشان، مشکلاتشان را حل و فصل کنند.

به عبارتی این کشور‌ها تلاش می‌کنند از طریق ایجاد بحران، بحران‌ها و مشکلات خودشان را از فوریت بیندازند. رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر دچار بحران‌های جدی داخلی به لحاظ هویتی و به لحاظ دولت افراطی که بر سر کار هست بوده است و برخی از خود ساکنان سرزمین‌های اشغالی نیز در حجم گسترده‌ای علیه دولت اقدام کرده و می‌کنند.

کشور‌های اروپایی نیز به صورت درخورتوجهی درگیر بحران اوکراین شده اند و از مدیریت آن ناتوان هستند. همچنین بحث گسترش پیمان ناتو مطرح است و مخالفت‌های درونی که درون اتحادیه اروپا و ناتو وجود دارد و مجموعه تلاشی که آمریکایی‌ها برای ایجاد بحران درون اروپا انجام می‌دهند، از شرایط زمینه‌ای است که کشور‌هایی مثل سوئد، دانمارک و حوزه اسکاندیناوی بخواهند تحت تأثیر القائات و طراحی بازیگران امنیتی رژیم صهیونیستی و غربی ایجاد بحران کرده و احساسات پاک مسلمانان و ادیان ابراهیمی را علیه یکدیگر تحریک کنند و حتی ابایی از به راه انداختن جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی ندارند.

به نظر می‌رسد این اقدام شنیع یک اقدام از پیش طراحی شده است، مسلمانان باید نسبت به این طراحی هوشیار باشند. باید ضمن ابراز احساسات پاک خودشان و مخالفت شدید و قاطع نسبت به این کشور‌های غربی که هرازگاهی دست سرویس‌های امنیتی از آستین یکی از آن‌ها بیرون می‌آید، تدبیر لازم را هم داشته باشند که در دامن جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی نیفتند.

مجموعه کشور‌های اسلامی باید به صورت یک صدا و یکپارچه از طریق نهاد‌های بین المللی اقدام به تحریم کالا‌های کشور‌هایی که اقدام به هتک حرمت مقدسات می‌کنند، انجام بدهند و از طرف دیگر به لحاظ سیاسی پاسخ مناسب را در مناسبات دوجانبه و چندجانبه به این کشور‌ها بدهند. باید این رفتار‌ها هزینه‌مند بشود، نباید این تصور ایجاد شود که این کشور‌ها با هتک حرمت مقدسات متحمل هیچ هزینه‌ای نمی‌شوند؛ بنابراین ضمن پاسخ منطقی، قاطع، فوری و بازدارنده باید ریشه‌های جنگ‌های مذهبی قومی و قبیله‌ای و تمدنی را مدیریت کرد که از این حیث دشمنان به اهداف خود نرسند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->